Nionde kontakten Fredag, 21 mars -75,_kl.16.18
- 1 Semjase. Tyvärr måste jag föra en något ensidig
konversation i dag, eftersom jag måste klarlägga viktiga
saker: Redan sedan årtionden tillbaka försöker åtskilliga
jordemänniskor och hela grupper – medvetet eller omedvetet
att pressa in oss i sfärer, där vi inte i någon form passar
in, och där vi inte heller skulle vilja höra hemma.- 2. Vi blir högre placerade än vad vi i detta avseende
motsvarar, ofta bara av sensationslystnad eller av
profitskäl.- 3. Men vi är alla bara människor, i likhet med alla
mänskliga väsen.- 4. Enligt era begrepp lever vi väl visserligen på en nivå av
överteknik och stort andligt framsteg, men inte med någon
självförhävelse eller øvermäktigt, som flertalet människor
pådiktar oss.- 5. Vi är varken jordemänniskornas beskyddare eller några
gudasända änglar eller annat liknande.- 6. Många egoistiska personer och de hela grupper som
vilseledas av dessa påstår att vi skulle vara bevakare av
jorden och dess människor, och att vi skulle styra deras
öden.- 7. Men detta motsvarar inte verkligheten, ty vi genomför
endast en självpåtagen uppgift, som inte på något sätt har
något gemensamt med övervakning och styrning av människornas
verkliga öden.- 8. Det är alltså felaktigt att beskriva oss som
överjordiska sändebud och väktare.- 9. Om vi vore sändebud och bevakare i den mening som man
påstår om oss, då skulle vi leda och kontrollera med allas
vetskap.- 10. Vi är inte det som man pådiktar oss; vi lever
visserligen andligt och tekniskt nära 3 årtusenden före
jordemänniskan i utveckling.- 11. Men ändå vill alla de människor, som är beroende av ett
religiöst troende, i sin fantasi göra oss till något
gudaliknande.- 12. I och med det degraderar de sig själva och alla sina
medmänniskor till underutvecklade människoväsensen.- 13. Genom felaktiga, eller helt medvetet påhittade
kontaktredogörelser utan all sanning, skapas också det
intrycket att jordemänniskan endast
skulle begå misstag och inte på något sätt leva rätt.- 14. Men så är det i själva verket inte, ty jordemänniskan
följer sin utvecklingsmässigt betingade väg.- 15. Förvisso, hon är barbarisk och i motsvarande mån även i
sin forskning våldsam och ofta obetänksam.- 16. Men det barbariska är utmärkande för många livsformer,
ty det är naturbetingat och ändamålsenligt-därigenom
säkerställas livet i början.- 17. Därmed menar jag det naturliga barbariet, som är fritt
från urartande.- 18. Det medföljer även mycket högre utvecklade raser än
jordemänniskans, och upphör först med högre andlig
fullkomning, när anden tillägnat sig de nödvändiga
erfarenheterna.- 19. Det ligger alltså inte alls så till, att jordemänniskan
bara blir degenererad och degraderad till det ondas avkomma.- 20. Hon härstammar från vilda förfäder, och har att gå sin
utvecklingsväg.- 21. Men denna väg leder via nöd, olyckor och svårigheter
fram till erfarenhet och kunskap.- 22. Detta kräver å andra sidan hårdheten av ett visst
barbari, förutan vilket ingen tvingande kraft framåt skulle
kunna ansättas.- 23. Först ett visst barbari kan öppna vägen för forskning
och utveckling, ty där finner man den nödvändiga hårdheten
som behövs för att komma förbi vissa bindande ting om eljest
skulle förhindra framsteg, nämligen stränga trosinbillningar,
vilka verkar bromsande på framåtskridande av varje slag,
eller t.o.m. förkväver det helt redan i sin linda.- 24. Människoväsen förmår följaktligen att bedriva
fruktbärande forskningsarbete endast under förutsättning att
de i hög grad kopplar bort religiösa trosinbillningar och
söker den sanna verkligheten där den också står att hämta.- 25. Därmed åsidosättes inte aktningen för Livet eller t.o.m.
aktningen för Skapelsen själv, alldeles tvärtom; vördnaden
inför Skapelsen och Livet växer med forskningsresultaten.- 26. Att det verkligen ligger så till torde jordemänniskan
kunna inse därav, att inget liv skulle kunna befrias från
sjukdomar, om inte dessförinnan liv hade experimentellt
förstörts för analys av sjukdomsorsaker och motmedel.- 27. För att emellertid förstöra liv för forskningsändamål,
därför tarvas grymhet.- 28. Men även andra slag av utveckling behöver barbariet,
eftersom detta skapar den nödvändiga hårdheten.- 29. Sålunda kan en människa, som är bunden till en stark
trosinbillning, aldrig åstadkomma en betydelsefull och
livsuppbyggande utveckling, eftersom hon tänker och handlar
alltför ensidigt och humant, varigenom hon själv likaså
utvecklas ensidigt och urartat.- 30. Den stora faran däremot ligger däri, att vetenskapsmän
ofta utnyttjar sitt kunnande och vetande för egennyttiga
ändamål, och därvid underkuvar och utsuger sina lägre
utvecklade medmänniskor.- 31. Detta bör stoppas, men likaså även deras landvinningar i
tekniskt avseende, om de bara tjänar till att förstöra.- 32. Det är inte ønskvärt att de svingar sig själva upp som
gudar, och att de därigenom sedan begår samma fel som, redan
våra förfäder.- 33. Det vill vi försöka förhindra genom visst inflytande.
- 34. Men vi vill också anvisa vissa vägar, och låta vissa
insikter mogna i jordemänniskan. Och om vi nu skulle blanda
oss i vissa ting och viktigheter, så är det bara av det
skälet att jordemänniskan inte borde begå
samma fel som de våra förfäder skadligen drabbades av.
- + Du har redan nämnt om det. År du villig att berätta vidare
i dag om mänsklighetens historia?- 36 Semjase. Javisst, det vill jag.
- + Får jag först ställa en enda fråga till dig, som
intresserar många av mina vänner och bekanta?- 37 Semjase. Ja.
- + Det gäller ditt resp. era strålskepp, som jag har kunnat
fotografera vid åtskilliga tillfällen. Mina vänner och
bekanta kan inte förstå att just precis jag och ingen annan
har kunnat se och t.o.m. fotografera dem.- 38 Semjase. Denna fråga är mycket lätt att besvara:
Iakttagelse. färmågan hos jordemänniskan är mycket svag och
ytlig.- 39. Våra strålskepp betraktar de mycket ofta som något slags
jordiskt flygplan, och skänker dem, därför knappast mer än
någon bråkdels sekunds uppmärksamhet.- 40. De är helt enkelt inte vana vid att noggrant spana och
observera.- 41. Men å andra sidan är det också så, att vi i största
utsträckning skyddar våra strålskepp mot all upptäckt, varför
människan inte kan observera oss.- 42. Det är mycket enkelt för oss att skydda våra skepp genom
en skärm som spärrar mot sikt från 500 meters håll, runtom
eller bara delvis, från sidan, från ovan eller underifrån,
allt efter behag.- 43. Om jag alltså tillät dig att fotografera mitt skepp från
ena sidan, då var det skyddat från insyn från alla andra
sidor genom spärrskärmen, så att inga oinvigda kunde se det.- 44. Detta vill jag bevisa för dig och dina vänner.
- 45. För den skull ger jag dig tillåtelse att taga
ytterligare 3 bilder av mitt strålskepp, varvid du skall ha
dina vänner med.- 46. Skaffa en ny film, som du lägger in i kameran medan de
ser på.- 47. Kom sedan tillsammans med dem till den kontaktplats, som
vi senare skall komma överens om.- 48. Ett stycke från dem intar du sedan din position.
- 49. När jag sedan dyker upp med mitt strålskepp kommer du
att ta tre bilder.- 50. Som vanligt kommer skärmen på skeppet att vara så
inkopplad, att endast just du kan se det.- 51. Säg därför till dina vänner att de inte skall bli
besvikna om de trots allt inte kan se skeppet.- 52. Detta skall bara bevisa för dem att mina utläggningar
beträffande spärrskärmen motsvarar verkligheten.- 53. Alen detta blir det enda bevis som jag består dina
vänner med – ytterligare skall icke följa.- 54. Det måste de nöja sig med.
- + Tack, Semjase, det är mycket förekommande av dig. Kan jag
också vid tillfälle göra en bandinspelning av dig,
beträffande din röst ?- 55 Semjase. Jag har sagt, att de tre fotona blir det första
och det sista beviset från min sida.- 56. Något ytterligare kan jag inte medge, förstå det.
- 57. När människorna redan nu misstror dina ord och dina
fotobevis, och t.o.m. förolämpande tar de senare som
fotomontage, så kan vi bara vänta oss något motsvarande om du
skulle fästa min röst på band.- 58. Man skulle bara beskylla dig för bedrägeri och påstå,
att rösten tillhör någon jordekvinna.- 59. Ett sådant bevis vore alltså gagnlöst, och följaktligen
kan jag inte heller godkänna det.- 60. Och i fortsättningen skulle jag inte vilja inlåta mig
på liknande förklaringar, ty i sådana frågor har jag redan
yttrat mig flera gånger.- 61. Förklara nu detta för dina vänner: Om de i
fortsättningen vill intressera sig för dina påstådda
uppgifter och vill acceptera verkligheten, då måste detta ske
med förtroende för oss och för dig, eljest bör de inte längre
syssla med dessa ting, eftersom deras tvivel, kritik och
misstro inte befrämjan vårt arbete.- + Det är hårt, Semjase.
- 62 Semjase. Det måste så vara, ty endast sanningen är
tjänlig.- + En del av mina vänner betonar det argumentet, att de ju
ändå måste föra mitt arbete vidare om något särskilt skulle
hända mig, t.ex. genom mina medmänniskors intriger eller
genom myndigheters ingripande, vilket senare ju faktiskt
redan har hänt en gång.- 63 Semjase. Detta är argument, som inte är några, för man
kommer att få i sin hand alla de angivelser och allt det
material som du levererar till dem.- 64. Om de har förtroende för dig och oss, då är detta
tillräckligt. Mer behöver de inte.- 65. Men deras framtagna argument motsvarar inte enbart denna
omsorg om intriger, ty hos dem finns också egoistiska skäl
och tankar förankrade, och en djup misstro mot dina uppgifter
och bilder.- 66. Det hela är till dels endast ytterligare ett försök att
finna en väg till deras mål, som är att få bevis – men också
deras lust att medverka i händelsernas centrum spelar in.- 67. Men detta tema måste nu verkligen vara avslutat, ty det
är meningslöst att tala mer om det.- + Visst, jag skall inte tala mer om det, och inte besvära dig
med detta.- 68 Semjase. Du besvärar mig inte, eftersom du ju inte
begärde detta besked för egen räkning.- 69. Men nu skulle jag vilja tala om andra ting.
- + Tillåter du en fråga till innan ?
- 70 Semjase. Javisst.
- + Man har kastat mig i ansiktet, att det skulle vara
egendomligt att du har kommit att tala om skriften Talmud Immanuel och att därvid dina uppgifter och berättelser
stämmer øverens med dem i Talmud. man har sagt, att allt
måste nog härstamma från samma källa, och därmed vara osant.- 71 Semjase: Och det har man verkligen ?
- + Ja.
- 72 Semjase. Ha inga bekymmer i den vägen, ty det ligger i de
andligt ovetandes natur, att i sitt oförstånd ständigt
kritisera och göra invändningar.- 73. Ofta söker de sammanhang, som de sedan inte kan begripa,
eftersom de ej kan tänka obegränsat.- 74. Deras andliga vetande och tänkande är underkastade
skarpa gränser, som de endast med svårighet kan øverskrida.- 75. Därför är det dem också fullkomligt obegripligt, att
sanningen, vetandet och visheten genom alla tider aldrig
sviktar, utan ständigt måste beskrivas på samma sätt.- 76. När därför Imanuel för 2000 år sedan förkunnade
vetandets och vishetens lära, så kunde han endast göra det
med samma ordabetydelse, som kommit till användning redan
årtusenden före hans tid.- 77. Och när jag i nutiden talar om kunskapens och vishetens
lära, så kan jag återigen endast göra det med samma
ordamening som redan Immanuel och alla lärare före honom har
använt.- 78. När därför mina ord låter lika som Immanuels, så kan
man, därav dra den logiska slutsatsen, att intet av läran har
förändrats.- 79. Sanningen förblir densamma för alla tider, alltså
klingar den identiskt lika hän över årmillioner, även om den
utsäges med andra ord.- 80. Innebörden är lika. Det smärtar mig om detta inte
förstås av din vänner, som därför kritiserar.- 81. Det kan rekommenderas dem, att de skolar sitt förstånd
och övar sin logik, för endast på så sätt kan de mästra sin
ande och nyttja sina krafter.- 82. Med kritiken hämmar de sitt andliga framåtskridande om
kritiken ifråga är ologisk.- 83. Att göra detta klart för dem kommer inte att bli lätt,
för som jag redan tidigare sagt ligger de ännu så länge långt
efter dig i sin andliga utveckling och kan inte förstå läran.- 84. De är fortfarande för mycket fast i sina religioner för
att kunna inse verkligheten och acceptera den.- 85. De lever ännu i den vanföreställningen att sanning,
vetande och tro tillsammans är och kan kallas religion.- 86. De tror, att någon slags bättre form av religion skulle
vara av godo, och bringa hjälp till individerna.- 87. De förstår inte att en religion underkuvar ett väsen,
och gör det beroende av något som står øver det och som
befaller och styr.- 88. Detta gäller för alla religioner. Därmed är livsformen
i fråga inte längre herre øver sig själv, utan den
underkastar sig, och kuvas av något, som den uppfattar som
maktutövande.- 89. Därför finns i hela universum inte en enda form av
religion, som skulle kunna anses vara av godo.- 90. Att jag har fört Talmud Immanuel på tal är ändå bara
logiskt.- 91. Även om jag tar med i beräkningen, att dina vänner
fortfarande står mycket främmande inför andlig kunskap och
dess utnyttjande, så förstår jag ändå inte hur denna fråga
har kunnat ställas.- 92. Svaret är dock så logiskt, att alldeles säkert ett
större barn skulle kunna ge det: Att Talmud Immanuel utgör
den enda skrift, som faktiskt skrevs under Immanuels levnad,
och såsom den enda oförfalskade innehåller sann lära om
verklighet, vetande, vishet och andekunskap.- 93. Andra skrifter av liknande slag existerar inte, varför
det blev nödvändigt att hämta fram denna.- 94. Nog hade vi väl kunnat nyförfatta denna lära och givit
den till dig för spridning, men detta vore meningslöst,
eftersom det bara är förekomsten av själva skriften ‘Talmud
Immanuel’ som kan överbevisa människor om det osanna i er
bibels nya testamente.- 95. Som jag ser på denna fråga tycks allt tyda på ett stort
misstroende och en oberättigad kritik mot allt och alla.- 96. Vem som än riktat denna fråga mot dig, så är denna
person mycket påverkad av religionen, och hon lever med de
slitningar som den för med sig.- 97. Det betyder, att många olika framställningar och
utläggninar ligger förankrade i denna människa, där de skapar
en gränslös förvirring, som hon inte själv förmår att reda ut
och upphäva.- 98. Därmed kastas denna människa hit och dit – mellan
overklit och reellt – när det gäller religiösa ting eller
sann verklighet.- + Du använder hårda ord, Semjase.
- 99 Semjase. Sanningen låter alltid hård.
- 100. Men jag ber dig nu att i fortsättningen förskona mir
från frågor, såvida de inte kommer från dig själv.- 101. Det har jag redan förut bett dig om.
- 102. Från idag besvarar jag inga som helst frågor som inte
ursprungligen är dina egna.- 103. Jag behöver inte ständigt hålla på med att besvara
frågor, som för länge sedan upphört att vara okända för dig.- 104. Dessutom är det inte min uppgift att underlätta
insamlandet av kunskaper för jordemänniskorna eller ens för
dina vänner genom att jag ger mig in på att besvara deras
ologiska frågor.- 105. Vad jag har att förklara, det avgör jag och vi, inte
dina vänner eller medmänniskor.- 106. Hade det inte varit på detta sätt, då hade vi kunnat
ge oss till känna helt öppet och offentligt, vilket vi
verkligen inte har något intresse av.- 107. Förklara för dina vänner att de måste finna sig i att
nu en gång just bara du är utvald – av alldeles bestämda
skäl – för att upprätthålla kontakten med oss.- 108. Detta har jag nu sagt för sista gången. Ytterligare
diskussion om detta kommer jag inte att tillåta.- + Jag ville inte hetsa upp dig.
- 109 Semjase. Det har du heller inte gjort, men det är
oklokt av dina vänner att de inte använder sitt förstånd.- 110. Deras oberättigade misstroende och deras kritik är
bara skadligt för vår sak.- 111. Framhåll för dem, att om de vill främja vår sak så
måste de bemöta oss och dig med förtroende, och lära sig att
logiskt använda sitt förstånd.- 112. Är de ovilliga till detta, då är det meningslöst att
inviga dem i ytterligare, kommande ting.- 113. Hela verksamheten kräver villkorslöst förtroende för
oss och för dig.- 114. Men nu har jag talat nog om detta, slutgiltigt.
- 115. Vid vår femte kontakt, slutade jag berättelsen om
mänskligheten med att våra hemmavärldar för 50.000 år sedan
enligt jordisk tideräkning hade nått fram till frihet och
frid.- 116. Kort dessförinnan hade 70.000 människor flytt under
ledning av vetenskapsmannen Pelegon.- 117. Med rymdskepp som de hade lagt beslag på, flydde de
genom rymden och slog sig ner på jorden.- 118. Under Pelegons befäl stod tvåhundra underledare;
vetenskapsmän, som var och en var kompetent inom ett
speciellt vetandeområde.- 119. Av dessa, och av alla andra, blev Pelegon endräktigt
accepterad och aktad såsom vishetskonung (IHWH)(gud med liten g).- 120. Under loppet av årtusenden upprättade de stora städer,
och de kom att bebo alla jordens kontinenter.- 121. Men tyvärr gick det väl endast knappt 10.000 år.
Därefter tog nämligen maktlystnad åter överhanden, och ett
förödande krig svepte fram øver världen.- 122. Allt blev helt och hållet förintat, och endast några
få tusen människor kunde överleva, medan andra flydde ut i
världsrymden och slog sig ner i främmande världar.- 123. Under 7.000 år besökte man inte längre jorden. Då
blev de som kvarlämnats fullständigt förvildade och
degenererade.- 124. Därefter återvände efterkommande till dem, som hade
slagit sig ner i avlägsna världar.- 125. Återigen anfördes de av en IHWH, under vars befäl de
byggde Atlantis och Mu.- 126. Två ofantliga städer på två olika kontinenter.
- 127. I årtusenden levde de fullständigt vänskapligt och
fridfullt, till slutligen återigen några vetenskapsmän gav
efter för maktbegäret och viljan att utöva herravälde.- 128. Men trötta på de ständiga krigen reste sig folken emot
dem. De beslagtog därför rymdskepp och flydde ut i
världsrymden. Enligt jordisk tideräkning skedde detta för
ungefär för 15.000 år sedan.- 129. I tvåtusen år levde de och deras efterkommande i ett
närbeläget solsystem.- 130. Två årtusenden, under vilka de hade blivit mycket
ondskefulla och bara kunde hålla sig till en viss ordning
med hjälp av den strängaste disciplin.- 131. Genom mutationer och forskning nådde de fram till en
mycket hög medellivslängd, som uppgick till flera tusen år.- 132. Besatta av härskardrift lämnade de sin värld för
ungefär 13.000 år sedan och kom återigen till jorden.- 133. Deras högste ledare var vetenskapsmannen ARUS, som
även kallades ‘Barbaren’. Liksom redan Pelegon –
närmare 40.000 år tidigare – hade även han 200 ledare och
underledare, var och en kunnig inom ett speciellt område.- 134. I två grupper slog de sig ner, dels i den höga
Norden, dels i vad som i dag kallas Amerika (Florida),
varvid de ständigt gjorde framstötar mot Atlantis och MU för
att överfalla dem under formen av ett krig.- 135. Och bara några få årtusenden efter det att de på nytt
lagt beslag på jorden lyckades de fullständigt förstöra MU
och Atlantis.- 136. Få överlevde, och de gick i träldom, medan många
veten-skapsmän kunde fly och återvända till de ursprungliga
hemma världarna bland Plejaderna.- 137. Men århundraden innan dess gjorde sipp nykomlingarna
väl hemmastadda på jorden, och IHWH ARUS förde ett strengt
och blodigt regemente.- 138 Men också hans underledare tog sig friheter, och de
gjorde sig alltmer självständiga.- 139. Blott efter tre årtionden handlade de i stor
utsträckning efter eget omdöme, även om de också fruktade
att straffas IHWH .- 140. Kodexen, att under alla omständigheter de skulle
bibehålla sin egen ras ren och inte inlåta sig på att skapa
mutuationer, stötte de långt ifrån sig,.- 141. På förbjudet sätt och i hemlighet gick de ut och
infångade jordiska livsformer; förvildade eller muterade
väsen, som var mycket avlägsen avkomma till forntida
människor från rymden.- 142. De i sin vildhet sköna kvinnliga väsendena tämjdes och
befruktades av anförarna, som kallade sig Himmelssöner.- 143. De skapade sålunda muterade väsen – helt nya
livsformer som allt efter ursprunglig ras var av dvärgväxt,
mycket storvulna eller av djurtyp.- 144. Semjasa, underledarnas anförare, befruktade
en EVA – ett kvinnligt väsen, som fortfarande var
människoliknande och även mycket vacker.- 145. Avkomman från denna akt var av manligt kön, och
utgjorde en god form av människa.- 146. Semjasa kallade honom ADAM, vilket betyder
JORDEMÄNNISKA.- 147. Ytterligare en liknande befruktning frambragte ett
kvinnligt väsen, och Semjasa bestämde senare, att dessa båda
adamer måste para sig med varandra.- 148. Men under mellantiden föddes många andra väsen av
liknande art, som sammanslöt sig till stora grupper och
stammar.- 149. Ur dessa utvecklades dagens mänsklighet, som redan
från sin urbegynnelse allt efter ras fördelade sig på de
mest olika kontinenter.- 150. IHWH ARUS blev mycket uppbragt øver det skedda, och
varhelst han kunde komma åt lät han infånga sina felande
underledare och döda eller landsförvisa dem.- 151. Men med tiden ändrade han sin instälining då han såg
en ny möjlighet till makt, som han skulle kunna utöva över
de nyskapade jordemänniskorna.- 152. Med hjälp av nyutnämnde vaktänglar och underledare lät
han underkuva tre människosläkten.- 153. Dessa utgjordes av förfäder till för det första dem,
som ni i dag kallar indier, för det andra till dem som har
slagit sig ner runt Svarta Havet, och för det tredje till
dem, som drog omkring som zigenare i söder, nedanför
Medelhavet och därför kallades Hebréer.- 154. Genom sina vaktänglar lät IHWH ARUS underkuva dessa
människosläkten och göra sig till herre över dem.- 155. Såsom varande deras högste härskare lät han sig äras
och tillbedjas av dem.- 156. I sitt storhetsvansinne lät han inför dem sig själv
firas som Skapelsen, och hans underledare som medhjälpare
vid skapandet.- 157. Han utfärdade hårda och stränga lagar, som utan
undantag krävde den skyldiges blod.- 158. Hans son Jehav, som övertog hans herravälde efter 3400
år, var endast obetydligt bättre; som utropad IHWH øver tre
kvästa människoarter krävde han blod och död.- 159. Först gudarnas efterkommande blev humanare och
utvecklade sig i egentlig andlig bemärkelse.- 160. Äntligen så långt kommet beslöt de sig i enlighet med
sin nya inställning och andliga förändring för att låta
jordemänniskans utveckling följa sina naturliga banor, och
att de själva skulle draga sig tillbaka till den
ursprungliga hemorten. Därför lämnade
de för 1943 år sedan jorden och vände tillbaka till
Plejaderna som fredliga väsen, där under tiden deras egen
människosläkt hade utvecklat sig mycket högt.- 161. I dag lever vi förenade tillsammans i frid och frihet
och utgör ett enda folk.- 162. Det är det som är viktigast för jordemänniskan att
veta.- 163. Det skall också nämnas mer som är viktigt att känna
till, och det har att göra med en kosmisk förändring, som
jag redan nämnt en gång tidigare.- 164. Det gäller Vattumannens tidålder, som också kallas den
‘Gyllene Tidsåldern’.- 165. Härvidlag måste jag först klargöra att den religiösa
läran om denna tidsålder är helt felaktig och har blivit
medvetet förfalskad.- 166. Men delvis ligger en viss oförsvarlig fanatist bakom
det religiöst proklamerade påståendet, att Vattumannens
tidsålder skulle medföra alltings slut.- 167. Ingalunda är den Nya Tidsåldern en slutets tid, ty i
själva verket inleder den det sanna livet.- 168. Först denna tidsålder gör det möjligt att allting
bringas till högsta tillstånd, och att anden utvecklas på
ett förutsett sätt.- 169. Men det kommer att dröja många hundra år efter
tidsålderns inbrott innan så sker.- 170. I första linjen kommer som vanligt de krassa
vetenskaperna att draga nytta av det nya som kommer och
sålunda göra sig mäktiga, medan det vanliga folket påverkas
än mer av religioner.- 171. Det beror också på tidsåldersväglingen att folk som
håller fast vid en religion driver den ända till fanatiskt
självbedrägeri.- 172. Alldeles särskilt de 184 årens skiftestid utmärkes av
att religiösa trosriktningar av alla slag skjuter upp som
svampar ur jorden och fjättrar människorna på ett farligt
och nedbrytande sätt.- 173. Självmord, mord och all sorts exploatering kommer att
höra till dagsordningen, liksom också det svåra och
olyckliga beroende som falska trosantaganden skapar.
Därigenom skakas hela världsbilden.- 174. Påstådda helbrägdagörare och falska profeter uppträder
vidlyftigt i full offentlighet, och de söker fanatiskt efter
offer och nya anhängare.- 175. Sådan är inledningen till ‘Gyllene Tidsåldern’ –
övergångsfasen, som omfattar 184 år.- 176. Tidsålderns fulla inträde kommer dock inte att ske
förrän den 3:e februari år 2028, kl. 11.20, europeisk tid.- 177. Men den omvälvande kraften från den nya tidsåldern
började inverka redan från den 3:e februari 1844, och
alltsedan dess inträffar ständigt nya och väldiga
förändringar på jorden.- 178. Den nya tidsåldern kräver redan sin tribut: religiös
galenskap, snabb utveckling av alla vetenskaper,
kriminaliteten ökar, utrotningskrig osv.osv. – tidens
tecken i omätlig mängd.- 179. Den första halva delen av övergångstiden för
Vattumannens Tidsålder varade i 92 år, från år 1844 till år
1936, under vilken period Jorden löpte ut ur strålningen
från Fiskens Tidsålder.- 180. Med den 3:e februari kl. 11.20 medeleuropeisk tid
satte den egentliga øvergångsperioden in för Vattumannens
Tidsålder, alltså den andra hälften av övergångstiden.- 181. Från detta datum hör omvälvande landvinningar –
upptäckter, uppfinningar osv. – till den normala
utvecklingen, olikt varje annan tidsålder.- 182. Inledningen av Vattumannens Tidsålder betyder början
till LIVET.- 183. Hela det jordiska solsystemet med alla dess otaliga
former av liv är infångade i den nya tidsåldern; allt och
alla påverkas därav, ty detta är en kosmisk lag.- 184. Enligt denna lag – som alla planeters rörelser och
alla livsformer i Universum är underkastade – har även
Jorden, följande det kosmiska skeendet, trätt in i en period
år 1844, som utvecklingsmässigt utraderar alla
hittills bestående ordningar av icke naturenligt-skapande
karaktär.- 185. Den nya eran för det med sig, att all skapad ordning
av jordemänskligt ursprung som hittills varit gällande,
kommer att nyupprättas och utvecklas.- 186. Ursprunget till denna epokala omvandling står att
finna i strålningsområdet för den gigantiska Centralsolen,
omkring vilken det jordiska systemet kretsar ett varv inom
tidsrymden 25.860 år, då det genomlöper 12 olika tidsåldrar
inom vad ni kallar Djurkretsen.- 187. Jorden har redan trätt in i den yttre randen av
Centralsolens “Gyllene Strålning”, som är den starkaste och
mest omvälvande strålningen i hela Universum.- 188. På grund av denna strålning blir också Vattumannens
Tidsålder kallad den “Gyllene Tidsåldern”; den Omstörtande,
den Nya, Under-Tidsåldern, den som medför den mest väldiga
utveckling.- 189. Men med denna tidsålder följer också mycken olycka,
alldeles speciellt i religiöst avseende och när man
tillämpar det nyupptäckta och det nyutvecklade.- 190. Inte förrän flera århundraden har förflutit kommer
jordemänniskan att ha segrat över sitt oförstånd och
oförnuft och inrätta allt efter skapelsenaturliga lagar.- 191. Vattumannens era är en stor och livgivande tid.
- 192. Mycket upphöjd och gyllene inverkar den starkt på
nästföljande tidsålder, och påverkar alla tidsåldrar som
senare genomlöper Djurkretsen.- 193. Men under den “Gyllene Tiden” kommer dock människan
att få en naturligt andlig inriktning, som dock inte nås
utan kaos.- 194. Otaliga människor kommer att omkomma uå grund av
religiös villfarelse, och alltså gå ett hårt öde tillmötes.- 195. Men den kommer att vara lycklig, som har lämnat de
religiösa irrlärorna och kommit att ägna sig åt
verkligheten, sant vetande och andlig vishet.- 196. Ett mäktigt förnyande äger rum på jorden.
- 197. Enbart intellektet kommer inte längre att vara
utslagsgivande, utan andligt vetande och kunnande kommer att
taga överhanden.- 198. Allt som ännu inte är tillräckligt högt utvecklat för
att vara mottagligt för och harmoniskt kunna sammansmälta
med det andligas högre sfärer kommer att utraderas och
elimineras, eftersom det inverkar störande och farligt på
liv i varje form.- 199. Allt andligt hämmande och förslavande kommer att
förintas när dess måttgränser har överskridits.- 200. I första hand gäller detta alla de religioner, som
fungerar som de mest ödeläggande kuvare av ande och dess
utveckling.- 201. Den nya tidsåldern för det med sig, att Jorden rensas
från alla rent negativa och rent positiva mäktiga krafter,
varigenom en sunt neutral harmoni kan komma till stånd.- 202. Vägberedare för dessa omvälvningar är de kosmiska, de
skapelsenaturliga och de betingade lagarna.- 203. Men vägberedare för dessa omvälvningar är också
människor som är profeter och lärare, och som därmed
förkunnar kunskapens sanningar och andlig vishet.- 204. De kommer att plågas av smädelser och vanära; de
anklagas för lögn och bedrägeri när de förkunnar sanningen
och uppenbarar att religioner alltid för ned i avgrundsdjup
och aldrig till andlig utveckling.- 205. Dessa vägvisare kommer att vara revolutionärer,
kättare och utstötta, eftersom de kämpar mot vilseledande
religioners makt, och förkunnar sanningar som gällt under
årmillioner.- 206. Bland dessa kommer många att vara födda i dubbla
tecken; i Vattumannens tvillingtecken.- 207. Som jordisk vattumanfödda är de även kosmiskt
vattumanfödda: omvälvare, förnyare, revolutionärer och
profeter, lärare samt ofta den nya tidens mästare.- 208. Men de verkligt stora bland dem är de som är födda
under det första året av den andra halvan av den kosmiska
övergångstiden; särskilt gäller detta växeltidens första
dag, den 3:e februari 1937, jordisk tideräkning.- 209. Mycket utslagsgivande är också
tidens timmar och minuter, ty ju närmare övergångstidpunkten
kl. 11.20 de är födda, desto starkare har de präglats av
Vattumannens Tidsålders egenskaper.- 210. Dessa finns det dock bara få utav, och de är vitt
utsuridda i världen.- 211. Om dessa inte ända från barndomen är påverkade av
religion och omvärld o.s.v., så är de de egentliga
vägberedarna och ursprunget till den nya tiden.- 212. De informationer och yttranden som här har lämnats är
av största intresse och betydelse för människorna, och du
skall med alla medel sprida kännedom därom, det är allas vår
önskan.- 213. Jag vet att du redan har gjort en del för att göra
mina underrättelser kända och mycket annat, men det räcker
tyvärr inte.- 214. Det skulle vara bra om du bildade en grupp som kunde
befatta sig intensivt med dessa ting.- 215. Under de två senaste veckorna har vi tyvärr
konstaterat att dina ansträngningar inte varit så
fruktbärande som vi hade förväntat oss.- 216. Men detta är inte din skuld utan vår, eftersom vi i
vår ärlighet och sanningskärlek lät lura oss av vissa
människor, vilkas adresser jag redan givit dig.- 217. Tyvärr är de mer insnärjda i sina religioner än vad
vi hade räknat med.- 218. Men vi ville inte tränga in i deras djupaste
hemligheter, och därmed undgick oss deras religiösa
belägenhet.- 219. Därför har det blivit nödvändigt för dig att øppna nya
källor och vägar för att göra sanningen vitt känd.
- + Det säger du så enkelt, – men vad skall jag då göra? Inom
detta område är jag offentligen helt okänd, och jag har inga
förbindelser. Jag förstår verkligen inte hur jag skall
kunna nå den breda massan.- 220 Semjase: Tro mig, – alla är inte blinda och döva av
dem, som söker sanningen och som inser värdet av det du
förmedlar.- 221. Oroa dig därför inte för att du är okänd i denna
angelägenhet – ännu så länge.- 222. Skaffa dig goda vänner som vill hjälpa till med detta
sådana vänner väntar redan på dig.- 223. Kontakta med deras hjälp era tidskrifter och
tidningar, TV-studios och radiostationer.- 224. Anordna med deras hjälp möten och föredrag och skrik
ut ditt vetande på offentliga gator och torg.- 225. Gör allt möjligt för att upplysa människorna.
- + Du kräver väldigt mycket, Semjase, och jag vet inte om jag
kan klara av det. Du tänker tydligen inte på att jag på så
sätt riskerar att hamna på sinnessjukhus en gang till – eftersom jag är maktlös gentemot myndigheter. Säkerligen
skulle en del människor lyssna om jag gjorde som du
säger, men vore vår sak verkligen betjänt av det? Tyvärr
lever jag här på jorden som styrs och bebos av människor som
ofta är rädda för sanningen och som många gånger förstår att
undertrycka den med även gemena medel. Jag är förvisso inte
rädd för detta eller för att man skrattar åt mig, hånar mig
och anklagar mig för att sprida lögner. Jag är rädd för att
tidningar, radiostationer, myndigheter osv. offentliggör helt
förvridna och förljugna påståenden och redogörelser
beträffande vad jag har sagt och tillkännagivit, och det
skulle bara vara skadligt för vår sak. Om man å tjänstens
vägnar skulle förklara mig som otillräknelig, då hade jag
överhuvud taget inte vunnit rågonting som kan främja vårt ärende.- 226 Semjase. Jag förstår fullständigt dina argument.
- 227. Men betänk ett gammalt ordspråk, som ni ofta hänvisar
till: “Ingen soppa äts så het som den kokas”.- 228. Naturligtvis kommer du och dina vänner att utsättas
för spott och spe, men skulle något tillstöta i form av
intriger från myndigheters sida, så att någon av er hindras
att handla fritt, så finns de andra där, som kan vidareföra
uppgifterna.- + Det förutsätter dock att dessa vänner verkligen är vänner.
Om de bara kallas det, då är de av intet värde, ty den
sortens vänskap brukar bara vara i evighet om den hela tiden
är profitabel. Verkliga vänner, som också i nöden är
trofasta, finner man sällan. Men förutom detta dyker också
det finansiella problemet upp. Det fordras mycket pengar
för att saker och ting skall kunna bedrivas på det sätt som
du har nämnt.- 229 Semjase. Bekymra dig inte för goda vänner, för jag har
redan sagt att de väntar på dig.- 230. De kommer faktiskt att vara så goda, att också de
låter sig utsättas för förakt och löje, vilket till och med
skall roa dem.- 231. Förakt, kritik och löje osv. utgör bara skrankor, som
de andligen fattiga och ovetande bygger upp för att på så
sätt dölja sin egen dumhet, eftersom deras egen kunskap inte
räcker till för att fatta verkligheten- 232. Sanning och vetande verkar skräckfyllt och injagar
ångest i dem.- 233. Med dina vänner kommer du aldrig att vara ensam,
varhelst du än befinner dig.- 234. Men även jag kommer alltid att befinna mig hos dig i
tanken, varför du kan tala med mig närhelst du behöver det.- 235. Ditt problem skall jag dock tänka över, och även tala
med de andra, så att jag sedan kan ge dig några anvisningar
om hur du skall förhålla dig, som du kan inrätta dig efter.- 236. Så småningom kommer jag att meddela dig om detta.
- 237. Men tills vidare ankommer det på dig att arbeta för
saken och se till att av vänner bildas en funktionsduglig
grupp som tjänar vårt syfte.- 238. Inte heller över det finansiella behöver du bekymra
dig för även med detta får du hjälp på lämpligt sätt.- 239. Var inte orolig; allt,kommer att avlöpa som beräknat.
- 240. Men jag kommer själv att bemöda mig om att hjälpa dig
finansiellt, för det finns ju den möjligheten att……….- + Tyvärr är sådant förbjudet hos oss, Semjase. Enligt våra
lagar är detta inte tillåtet, även om det för mig är
obegripligt. Man kallar det bedrägeri, svindel,
kvacksalveri osv.- 241 Semjase. Det visste jag verkligen inte, och jag kan
inte förstå att det kan vara förbjudet.- 242. Men om det nu verkligen ligger så till, då finns det
er annan möjlighet: Jag känner till att jordemänniskan gärna
bär smycken på sig.- 243. Du skulle kunna sälja sådana till dina medmänniskor.
- 244. Jag ställer gärna upp med att hämta kristaller osv.
från andra planeter. Dessa kan du sedan avyttra för ett
lämplit pris till sådana som tycker om smycken, och de kan i
sin tur låta bearbeta stenarna till smycken.- + Inte heller det låter sig göra, för även då skulle jag
råka i konflikt med lagarnas kvarnar. Man skulle anklaga mig
för bedrägeri om jag säljer ting till folk och påstår att de
härstammar från andra planeter. Det måste jag i så fall
kunna bevisa, annars blir jag hårt bestraffad. Men dessutom
skulle det säkert också bli så att myndigheterna skulle
beslagtaga sådana stenar för att analysera deras
sammansättning, struktur osv. Och förvisso finge jag
ingenting tillbaka igen. Jag känner alltför väl till
myndigheters manipulationer, och även de ofta tämligen
primitiva bestämmelserna.- 245 Semjase. Men så kan det väl ändå inte vara
- + Jo – tyvärr.
- 246 Semjase. Det förstår jag inte, eftersom det är
ologiskt.- 247. Vi har hittills aldrig sysselsatt oss med era lagar,
men om det verkligen är som du säger, då kan vi inte
underlåta att i fortsättningen göra det intensivt.- 248. Sådan lagstiftning är ju helt enkelt omöjlig, och
inverkar hämmande på livsformer.- + Så är det tyvärr, och jag visste inte hur jag – skulle
kunna komma förbi dessa lagar.- 249 Semjase. Ditt problem skall vi nog lösa.
- 250. Men om du så ønskar kommer jag när som helst att ge
dig kristaller och annat, om du trots allt skulle vilja ha
det.- 251. Och var inte rädd för myndigheterna, om de vill taka
något av detta i beslag.- 252. För även om de skulle analysera och stå i under
århundraden så skulle de inte kunna konstatera något annat
än vad som gäller liknande jordiska ting.- 253. Den atomära uppbyggnaden, strukturen osv. osv. är
identiska i hela Universum för varje särskilt ämne.- 254. Guld förblir guld och det har samma egenskaper i hela
Universum.- 255. Antingen det härstammar från Plejaderna eller från
Jorden kan ingen skiljaktighet fastställas.- 256. Kristaller förblir därför också helt enkelt
kristaller, utan analyserbar skillnad antingen de är från
Jorden eller från vilken annan planet som helst.- 257. Naturen arbetar efter en universalgiltig lag, som
garanterar ett enhetligt skapande av alla ting.- 258. Detta är grundat i Skapelsens logik, varigenom all
materiautveckling är säkrad.- + Det var lugnande och jag skall fundera vidare på det.
Kanske hittar jag själv på en utväg.- 259 Semjase. Det tror jag dig absolut om, men ändå kommer
även jag att arbeta för saken.- 260. Därmed får vi låta det vara nog för idag……………..